warszawa@profesjaedukacja.pl
533 338 043
img

Witamy w Profesja Edukacja

BĄDŹ ZAWODOWCEM!

Uczęszczając do naszych szkoł nic nie płacisz!

zapisz się

RECEPCJONISTKA

Opis kierunku:
  Z upoważnienia dyrekcji hotelu prowadzi sprzedaż pokoi hotelowych na podstawie rezerwacji i bieżących zgłoszeń klientów, z zachowaniem elementów polityki handlowej; zapewnia sprawną i szybką obsługę gości przy przyjeździe i wyjeździe oraz podczas ich pobytu w hotelu.
Zadania zawodowe:
- przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na zakwaterowanie, wyżywienie oraz usługi towarzyszące dla klientów indywidualnych i grupowych, z wykorzystaniem m.in. komputerowego systemu recepcyjnego;
- prezentowanie gościom usług dodatkowych świadczonych przez hotel;
- przydzielanie pokoi i załatwianie wszelkich formalności związanych z zakwaterowaniem gości (wystawianie karty pobytu, ustalanie formy płatności) oraz bieżące wprowadzanie odpowiednich danych do komputera;
- współpraca ze służbą pięter w celu uzgodnienia wolnych pokoi przygotowanych do wynajęcia;
- prowadzenie grafiku obłożenia pokoi;
- wydawanie i przyjmowanie kluczy;
- przyjmowanie i przekazywanie gościom korespondencji;
- przyjmowanie, przechowywanie w sejfie hotelowym i wydawanie depozytów gości;
- obsługiwanie urządzeń telekomunikacyjnych zainstalowanych w recepcji: łączenie rozmów, prowadzenie grafiku budzeń i budzenie gości;
- przyjmowanie i załatwianie lub przekazywanie odpowiednim komórkom do wykonania specjalnych życzeń i zleceń gości oraz ich skarg;
- udzielanie gościom informacji dotyczących połączeń kolejowych, samolotowych, autobusowych, repertuaru kin i teatrów oraz innych imprez kulturalno-turystycznych, a także funkcjonowania miejscowego handlu i usług;
- udostępnianie wydawnictw informacyjnych i reklamowych, jakimi dysponuje hotel;
- prowadzenie rachunków związanych z pobytem gościa w hotelu;
- przyjmowanie należności za pokoje i inne usługi świadczone na rzecz gości hotelowych oraz rozliczanie wpływów z poszczególnych form płatności (gotówki, legitymacji kredytowych, voucherów, czeków, kredytów);
- wymiana walut, realizowanie czeków podróżnych itp. według aktualnych tabel kursowych;
- prowadzenie dokumentacji kasowej, odprowadzanie wpływów do kasy głównej;
- przechowywanie i prowadzenie rejestru rzeczy znalezionych.

Tytuł zawodowy: Recepcjonistka
Numer zawodu: 422602
Możliwości zatrudnienia: Recepcjonistka może być zatrudniona w branży turystycznej, hotelarskiej, gastronomicznej, w większych firmach.
Czas trwania nauki: 1 rok, 2 semestry
Program nauczania: autorski
Możliwość zapisu: cały rok
Trzeba mieć ukończoną szkołę średnią: tak
Czy wydajemy zaświadczenia do ZUS, KRUS, MOPS itp: tak. Zaświadczenia są bezpłatne.
NIE CZEKAJ! ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Plan nauczania:

RAZEM: 240

NIE CZEKAJ! ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!